راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار چیست؟ راه و روش راه اندازی کسب و کار چیست؟ چطور می توان در یک کشور اروپایی کسب و کار راه اندازی کرد؟ چطور می‌توان موفقیت کسب و کار خود را تضمین کرد؟ آیا تضمینی برای موفقیت در دراز مدت وجود دارد؟ ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار چه مزایایی برای شهروندان غیر اروپایی دارد؟

راه اندازی کسب و کار

با توجه به شرایط اقتصادی و تمایل صاحبان کسب و کار به شروع و راه اندازی کسب و کار در کشورهای دیگر، ثبت شرکت و ایجاد کسب و کارهای جدید در کشورهای اروپایی توسط بازرگانان و تجار ایرانی افزایش یافته است. برای یک سرمایه گذاری مناسب 3 اصل بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از ایده خوب، سرمایه و محل مناسب. یک کسب و کار موفق الزاماً نیازمند یک ایده جدید و ناب نیست بلکه استفاده از ایده‌های قدیمی با برنامه کاری مناسب و اجرای به روز و کاربرد تکنولوژی‌های جدید باعث موفقیت در کسب و کار می‌گردد.

برنامه تجاری یا Business Plan چیست؟

یکی از الزامات راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری بلند مدت موفق در کشورهای اروپایی داشتن شناخت و تدوین برنامه تجاری (Business Plan) مناسب و منسجم می باشد تا نشان دهنده تداون و ثبات فکری و اجرایی مجموعه و تضمین کننده موفقیت در نظام اقتصادی و مالی کشور اروپایی باشد. از نتایج موفقیت یک کسب و کار در نظام مالی می توان به پرداخت مالیات، گردش پول و داد و ستد اشاره کرد. برای ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی نیاز به یک برنامه تجاری و کاری دقیق و منسجم هست تا بیانگر ایجاد موقعیت ها و موفقیت های جدید در آن کشور باشد.

برنامه تجاری (Business Plan)

داشتن ایده مناسب،  برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف بلند مدت و کوتاه مدت  برای مشخص کردن منابع و میزان نیاز مالی کسب و کار به تجار کمک می کند. هزینه های شروع کسب و کار برای هر کشور متفاوت می‌باشد. وقتی ایده برای راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری نهایی می شود، زمان تهیه و تأمین بودجه می‌باشد. در اتحادیه اروپا هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته پایین تر می باشد. سرمایه گذاری، شروع و راه اندازی کسب و کار در کشورهای اروپایی مقررات و مراحلی اداری دارد که مستلزم صرف زمان و هزینه می‌باشد که با توجه به عدم حضور صاحب کسب و کار در آن کشور ممکن است با مشکلات عدیده‌ای مواجه گردد.

بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار

بعضی از کشورهای اروپایی مانند آلمان با داشتن اقتصادی رو به رشد و صنعتی پویا از بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار می‌باشند. هزینه راه اندازی کسب و کار وابسته به کشور و کمک‌های مالی و مهیا کردن زیرساخت‌ها در آن کشور برای کسب و کارهای جدید می‌باشد.

کشورهای اروپایی، بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب و کار