ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

ویزای توریستی شامل دو نوع B1 (برای شرکت در رویدادهای تجاری و علمی و تحصیلی و…) و B2 (برای تفریح و گردشگری و دیدن اقوام و خدمات پزشکی و…) می‌شود. هر دو نوع این ویزاها می‌توانند سینگل (یک‌بار ورود) و یا مولتی (چندبار ورود) باشند. ویزای توریستی آمریکا از نوع سینگل حداکثر 6 ماه اعتبار داشته و متقاضی با آن فقط اجازه یک‌بار ورود به خاک آمریکا را دارد.

ویزاهای مولتی می‌توانند تا 10 سال هم اعتبار داشته باشند و متقاضی با ان چندین بار اجازه ورود به آمریکا را دارد. این نوع ویزا در حال حاضر برای ایرانیان صادر نمی‌شود و ویزای توریستی ایرانیان دارای اعتبار حداکثر 6 ماهه است. از طرفی به دلیل مساعد نبودن روابط ایران و آمریکا متقاضیان برای درخواست ویزا باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای دبی، ترکیه، ارمنستان و… مراجعه کنند.

شرایط گرفتن ویزای توریستی آمریکا

مهم‌ترین شرط برای اخذ این ویزای توریستی اثبات این مساله است که پس از اتمام زمان مجاز برای اقامت در امریکا قصد بازگشت به کشور خود را دارید. اثبات این موضوع به چند طریق امکان پذیر است:

  • وجود وابستگی به وطن: با ارائه مدارک کافی دال بر مالکیت املاک و یا اشتغال به شغلی معتبر و دائمی
  • تمکن مالی: ارائه مدارک مالی مبنی بر توانایی تامین هزینه‌های سفر برای خود و همراهان
  • توانایی سفر به کشورهای همسایه و دریافت ویزا: برای دریافت ویزای آمریکا لازم است به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه رفته و در خواست ویزا دهید. سپس مراحل مصاحبه و انگشت‌نگاری و… را انجام دهید.

در صورت داشتن سفرهای قبلی به آمریکا و یا وجود اقوامی که بتوانید اثبات کنید در مدت اقامتتان میهمان آنها هستید، شرایط بهتری برای دریافت این ویزا خواهید داشت.